ASA daagt talent uit om haar nieuwe reclamecampagne te schieten

Almere, 29 maart 2012 – ASA, arbeidsbemiddelaar voor hoger opgeleide studenten en young professionals, daagt talentvolle fotografen uit om haar nieuwe reclamecampagne te fotograferen. Op de actiewebsite schietasa.nl krijgen deelnemers hun eigen expositieruimte om hun beste foto's te uploaden, waardoor ze kans maken op een plek in de finale. De uiteindelijke winnaar wordt bekendgemaakt op dinsdag 12 juni tijdens de World Press Photo expositie in de Oude Kerk in Amsterdam.

De finale zal bestaan uit de tien deelnemers met de meeste stemmen. Een vakjury -bestaande uit (inter)nationale topfotograaf Jeroen Hofman, een designer van reclamebureau Saatchi & Saatchi en de Marketing Manager van ASA- de vijf uiteindelijke finalisten. Zij maken in de laatste finaleronde onder begeleiding van Jeroen Hofman elk een campagnefoto. Op basis van deze foto's kiest de vakjury de uiteindelijke winnaar. Deze gelukkige gaat samen met Jeroen Hofman de studio in om de nieuwe campagne van ASA te schieten en ontvangt een budget van € 750,- te besteden aan zijn/haar eigen ontwikkeling of een digitale spiegelreflex camera.

Katinka Habermehl-Reuling, Algemeen Directeur van ASA: "Bij ASA helpen we studenten en Young Professionals bij het ontdekken, ontwikkelen en benutten van hun talenten. De campagne 'Gezocht: m/v die ons wel kan schieten' sluit perfect aan bij de missie van ASA als talentversneller. We wilden deze missie namelijk gelijk in de praktijk brengen door te laten zien dat wij geloven in het talent van onze studenten en young professionals. Daarnaast is het een goede manier om met nieuw talent in aanraking te komen. Ik ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat van onze nieuwe campagne."

Het nieuwe ASA: de talentversnellers
Als talentversneller helpt ASA studenten en young professionals hun talenten te ontdekken, ontwikkelen en benutten. In de beginfase van de studie biedt ASA studenten leuke bijbanen aan, waarin zij hun talenten kunnen ontdekken. Gedurende de studie helpt ASA studenten aan bijbanen die in het verlengde van hun studie liggen, zodat deze studenten hun talenten verder kunnen ontwikkelen. En na het afstuderen helpt ASA kandidaten aan een baan die naadloos aansluit bij de studie én de kernkwaliteiten van de kandidaat. ASA vormt daarmee de brug tussen het bedrijfsleven en hoogopgeleid jong talent. Ook faciliteert, inspireert en adviseert ASA bedrijven over de inzet van hoogopgeleide studenten en starters.